Korábban már megvolt a London – Budapest – vonattal, a sztorit hallva nagybátyám finoman jelezte, hogy ezt ő is rohadtul ki szeretné próbálni egyik unokázásánál. Ugye megint az van, hogy ő kimegy hetekre unokázni, de mi dolgozó emberek vagyunk korlátozott mennyiségű szabadsággal megáldva, így „nem várjuk meg”, hanem megyünk tovább. Most sikerült beszerveznem Zsuzsát is, így egy elég kemény vonatos túrát dolgoztam ki.
1) Budapest – London
Eredetileg Londonra is szántunk néhány napot, hogy meglátogassuk a Harry Potter stúdiót, de hát ugye, aki nem elég céltudatos, az két hónappal az utazás előtt próbál oda jegyet venni, de ez nem így működik, hónapokra előre foglalt minden lehetőség. Még jó, hogy ez időben kiderült, így Londonra mindösszesen egyetlen éjszaka jutott, hogy nagybátyámat végig elkísérjük. Na meg azért, mert unokatesóm igencsak felbuzdult azon, hogy vonattal megyünk, így extrém csomaggal vágtunk neki az első szakasznak, így a cipelésben is segítettünk.
Az út Londonba teljesen hasonlóan alakult, mint ellenkező irányban, azzal az apró eltéréssel, hogy immáron Stuttgartig közlekedik a Kálmán Imre EuroNight, így végigutaztunk az éjszakai vonattal és csak Stuttgartban szálltunk át a TGV-re. Volt benne némi izgalom, mert talán 25 perc volt az átszállásra és ez az éjszakai közlekedésben iszonyatosan kevés tartalék, de nekünk szerencsénk volt, így Stuttgartban még egy WC és kis frissítő is belefért. Marcival az unicumozás ezennel elmaradt, nyilván azért, mert nem szóltam neki… 🙁
Nem volt véletlen, hogy szűkre szabtam a stuttgarti átszállást, mert így bruttó 7 órát tudtam rittyenteni Párizsban és összeraktam egy rapid városnézést, amit nagybátyám nagyon élvezett, Zsuzsa persze nem, mert utálja a franciákat.
Végezetül pedig egy nem túl későesti EuroStarral keltünk át a tenger alatt, hiszen Londonból még el kellett jutni Tunbridge Wellsbe, de itt nagyon jól jött az időeltolódás, amivel nyertünk egy órát.
2) London – Liège
A londoni fő okok mellett a túra célja Zsuzsa belgiumi rokonainak meglátogatása volt, ők Liège-ben laknak. Londonból Liège-be nem volt bonyolult eljutni, az EuroStarok egy része Brüsszelbe közlekedik, ahol pofonegyszerű átszállással lehet folytatni utunkat Liège-be.
Liège-ben a rokonlátogatás mellett megtekintettük az épülő villamosvonalat és a közlekedési múzeumot is, ahol sok-sok különlegességet láttunk.
3) Liège – Hamburg
Hogy a sok rokoni szálak mellett privát célja is legyen túránknak, a belga három éjszakát követően Hamburgba terveztünk be három éjszakát. Hamburg is könnyedén érhető el Liège-ből, egy kölni átszállással, ICE első osztályon jutottunk el a kikötővárosba. Itt már kezdett hűvös lenni, de a szálláson még alaposan be tudtunk fűteni, közben meg Liège-ben hó is esett… Ez csak azért volt probléma, mert tavaszra készültünk, nem télre, de nem is tudtuk még, mi vár ránk Svédországban…
Hamburg egyik megunhatatlan látványossága a Miniversum, ami egy hatalmas raktárépület telis-tele terepasztallal, de nem a gyerekkorunkból megismert precíz, látványos tájakkal és vonatokkal, hanem elképzelhetetlen megvalósítással és elemekkel, az ember nem gondolná, hogy 87-ed méretben is mi minden megvalósítható. 2024-ben nyílik például a Monte-Carlo-i tárlat, ahol a Forma-1-es autók egymással versenyeznek!!!
4) Hamburg – Stockholm
A túra fő ihlete egy cikk volt, amely arról szólt, hogy a svéd vasúttársaság (SJ) újraindítja éjszakai vonatát Hamburgból, ami egyébként már rég megszűnt. Ez ma még nagy kerülővel lehetséges Dánián keresztül, de ahogy a dánok sok mindent megoldottak már az elég speciális tengerparti viszonyaik között, úgy már épül is egy alagút a tenger alatt Németország felé, amellyel ez a kerülő alaposan lerövidül. Nekünk 12 óra utazás jutott, viszont rongyrázós kedvemben privát fülkét foglaltam saját WC-vel és zuhanyzóval. Az utazás nagyon kényelmes és kellemes volt, bár ide már a tél is beköszöntött, eleinte rohadt hideg volt (az öltözékünkhöz képest), reggel ébredve pedig fehér tájat csodálhattunk. Volna, mert hogy a frász jött ránk, hogy ez mi. Gondoltam, Stockholm délebbre van, ott biztos nincs hó, lett azonban térerő és így láttam térképen, hol tartunk és hova megyünk. Még északabbra…
Stockholmban úgy 20 centi hó várta a tavaszi túracipőmet és a gurulós bőröndünket, óriási élmény volt. Amúgy imádom a havat 🙂
Stockholmban végül megszakadt a vasúti élménytúra, Zsuzsa legnagyobb örömére repülővel tértünk haza – a reptérre azért az Arlanda Express vonattal mentünk, ami egy dedikált nagysebességű vasútvonal Stockholm belvárosa és a reptér között. Legnagyobb örömünkre a havas svéd reptérről a 18 fokos budapesti éjszakában landoltunk, életünk egyik legnagyobb megkönnyebülése volt ott kiszállni a repülőből – természetesen a megfázás elkerülhetetlen volt.