A stuttgarti képem is kakukktojás, ők U-val jelölik, ami földalattit jelentene, de egyrészt a képen is látjuk ennek cáfolatát (meg aztán egy metró miért ne járhatna a felszínen), másrészt csak a belvárosban járnak ezek alagútban, harmadrészt, a jármű alakjától eltekintve az üzem egy igazi villamosüzem, megfűszerezve természetesen a Stadbahn jellegből eredő tulajdonságokkal (emelt sebesség az elzárt pályaszakaszokon, magasperonok mindenütt, biztosítórendszer műkdötetése a kritikus szakaszokon), de valójában a mai hálózat egy ízig-vérig villamoshálózat hátán jött létre. Az igazi különlegesség, hogy más a nyomtáv is, a jelenlegi járművek normál nyomtávon közlekednek, míg a régi villamosok keskeny nyomtávon. Ennek maradványa szinte teljesen felszámolásra került már, de egy összefüggő vonal megmaradt vegyes nyomtávúnak, hogy a nosztalgiaközlekedés lehetséges maradjon.