Karlsruhe a villamosközlekedés bibliájának az újszövetsége, ez a „kisváros” aztán mindent kihozott a villamosokból, amit ki lehet: a vasútvonalakat használva kimennek az elővárosba (közös peronon állnak meg az ICE szuperexpresszekkel…), így képesek használni a 15 kV-os feszültésgű felsővezetéket is a városi 750 voltos mellett. Ha a villamos kijár a vasútra, akkor a vasút is be tud járni a villamoshálózatra, így a „hévek” (S-Bahnok) is úgy lettek kialakítva, hogy ez lehetséges legyen. Eredmény? Korábban találkozni lehetett a belváros utcáin olyan szerelvénnyel, amin WC és bisztró is várta az utasokat… Mára tudomásom szerint az ilyen szerelvények igény híján már kikoptak, de a hálózat továbbra is elképzelhetetlen integrációban működik a vasúttal és közben (2024-ben) bővült egy belvárosi alagutas szakasszal is, így a metró fogalma is beszállt a buliba.
A városba 2016 nyarán látogattunk el egyetlen nap erejéig, ezt még mindig nem pótoltam egy részletesebb látogatással, pedig kéne.