Berlinben húgom 18. születésnapja alkalmából jártunk – ajándékba kapta, kettesben mentünk, azóta sem tudni, hogy ez tényleg ajándék, vagy büntetés volt 😀
Berlin villamosközlekedése arról „híres”, hogy csak a keleti rész hálózata maradt fent, Nyugat-Berlinben, ahogy általában nyugaton, szépen megszűnt a hálózat. A keleti rész nagyon sok mindent örökölt a keleti blokkból, így például a flotta nagy részét 2009-ben is még a csehszlovák Tátra KT4-es típusú villamosok adták. Ezeknek amúgy nincs szégyenkezni valója, nyilván a ’90-es, kétezres évekre már nem nevezhetőek modernnek, azonban a típus bevezetésekor igenis az volt, pláne a KGST-ben elérhető műszaki színvonalat is beleszámolva. Mi sem mutatja a kiváló alapokat jobban, mint a kép, amit egy alaposan felújított példányról készítettem. Ezek a felújítások már bőven az újraegyesítést követően történtek, így tőkeerős nyugati típusú gondolkodás is arra jutott, hogy a típus megér egy élettartam hosszabbító felújítást. A slusszpoén, hogy a berlini forgalomból történő kivonást követően szinte minden kocsi új életre talált, például Romániában.