Alicante egy barátom üzleti útjával kapcsolatban került képbe: Madridban volt dolga, mikor végzett, odarepültem Alicantéba és együtt hazajöttünk vonattal Budapestre, egy valenciai és kettő barcelonai éjszakát beiktatva.
Barcelona is azon nyugati típusú városok közé tartozik, ahol az előző évszázad közepe után szépen felszámoltak minden kötöttpályás felszíni tömegközlekedést, hiszen a villamosok akkor kifutott, elavult járművek voltak és csak kevés város menekült előre és modernizálta a járműveit és a hálózatot.
Ennek megfelelően egy kis nosztalgiavonalat leszámítva a ’70-es évekre megszűnt a villamosközlekedés és csak a 2000-es évek közepén indult újra. Jelenleg két, egymástól teljesen elkülönülő üzem működik, szám szerint 6 viszonylattal, de ezek valójában csak kisebb szakaszokban térnek el egymástól (3-3 viszonylat van a két külön üzemben). Középtávon a két üzem összekötését tervezik, ami adja magát, hiszen mindkét üzem hálózatának alapja a fő sugárút (Avenida Diagonal).